21 Ocak 2018, 05:39:27 *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Arama
  Ana Sayfa   PORTAL ONLINE DESTEK Yardım Otomatik Index Etiket Google Tagged Giriş Yap Kayıt  

Reklamlar

REKLAM ALANLARI

Konu Bilgileri
Konu BasligiKonu: Diyabet ve Egzersiz
Cevap SayisiCevap Sayisi: 0 cevap var
Okunma SayısıOkunma Sayısı 5284 defa
Bu Konuyu Görüntüleyenler0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Diyabet ve Egzersiz  (Okunma Sayısı 5284 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
     
ali osman bebek
Administrator
Üye Bilgileri Hero Member
*****

Karma: 515
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3,966

Üye ID: 16292

Nerden: Malatya/Erkenek


www.bedenegitimci.org
Sitemize Hoş Geldiniz..


« : 02 Nisan 2012, 09:01:29 »


Mesaj: TİP 2 DİYABET VE EGZERSİZ (İNSÜLİN KULLANAN)

Bir miktar insülin sekresyonu olan bireylere tam bir glisemik kontrol için eksojen insülin gerekir. Bununla birlikte, bu bireyler eksojen insülinsiz yaşayabilirler. Aşırı beta hücre harabiyeti olan bireylere yaşamlarını yaşamlarını sürdürmek için eksojen insülin gerekir.

İnsülin kullanan diyabetiklerde egzersize cevap çeşitli etkenlere bağlıdır; eksojen insülin tarafından tam bir kontrol gereklidir. Eğer diyabetik uygun kontrol altında ya da hafif bir hiperglisemik ise ve de ketozis yok ise, egzersiz kan glikozunu azaltır ve düşük bir insülin dozu yeterli olabilir. Egzersiz öncesi yetersiz insülin düzeyi kaslara glikoz taşınmasını engeller, enerji substratı olarak glikoz varlığı sınırlanır. Bu durumu kompanse etmek için serbest yağ asitlerinin kullanımı ve keton cisimleri üretimi artar; ketozis gelişimi olasıdır. Üstelik, sonuçta, sonuçta çok fazla glikoz üretimi hiperglisemiyi şiddetlendirir. Bu nedenle, bir egzersiz programına başlamadan önce tam bir kontrol altında olmak gerekir. >300 mg/dL’den yüksek kan glikoz konsantrasyonu ya da üriner ketozis ile birlikte >240 mg/dL’den yüksek kan glikoz düzeyi, egzersize katılım için nispi kontendikasyon olarak göz önüne alınır.

Çünkü egzersiz insüline benzer etkiler ortaya çıkarır, yine de eksojen insülin alan (ya da oral hipoglisemik ajan) diyabetiklerde, egzersizin yol açtığı hipoglisemi ortak problemdir. Hipoglisemi çok fazla insülin varlığında ya da insülin enjeksiyon alanından hızlı emilmesi ile de oluşabilir; her iki durum egzersiz esnasında ortaya çıkabilir. Hipoglisemi yalnızca egzersiz esnasında oluşmaz, ezersizden 4 – 6 saat sonra da ortaya çıkabilir.Bu cevapları önlemek için diyabetikler insülin dozajını azaltmalı ya da karbonhidrat alımını (egzersiz öncesi ve sonrası) artırmalıdır. İnsülin alan bireyler, egzersiz öncesi kan glikoz düzeyleri 100 mg/dL altında ise, egzersiz öncesi 20 – 30 gr ilave karbonhidrat alabilirler. Hipoglisemik olaylar aşağıdaki önlemler ile minimize edilebilir:
Egzersiz öncesi, esnası ve sonrasında kan glikozu ölçülür,
İnsülin düzeyinin yüksek olduğu dönemde egzersiz yapmaktan kaçınılır,
Plansız bir egzersiz öncesi 20 – 30 gr karbonhidrat alınır, egzersiz sonrası insülin alımı azaltılabilir,
Şayet egzersiz planlı ise, hastanın deneyimi arttıkça egzersizin şiddeti ve süresine göre, egzersiz öncesi ve sonrası insülin dozajı azaltılabilir; azaltma, günlük gereksinimin %50 – 90’ı kadar olabilir.
Egzersiz esnasında, hızlı emilen karbonhidratlar tüketilebilir,
Egzersiz sonrası karbonhidrattan zengin, ekstra yiyecekler gerektir,
Hipoglisemik semptomlar hakkında bilgi sahibi olmak gerekir,
Egzersiz yalnız başına yapılmamalıdır (bir arkadaş ile).
Önlemler

Egzersiz öncesi
Egzersizin süresi, şiddeti ve enerji harcaması kestirilir.
İyi kontrollü diyabetiklerde güvenli olarak 30 to 45 dakika egzersiz yapılabilir.
Yemek öncesi 60-130 mg/dl, yemekten 1 saat sonra 140-180 mg/dl, iki saat sonra 120-150 mg/dl kan şekerine sahip olanları iyi kontrollü olarak tanımlarlar.
Egzersizden 3 saat önce yemek yenir
İnsülin:
Egzersizden 1 saatten daha önce insülin alınır
İnsülin enjeksiyonu karın bölgesine yapılır, kol ve bacaklara yapılmaktan sakınılır.
İnsülinin pik yaptığı sürede egzersizden kaçılınır (yaklaşık 90 dakika). Kısa süreli aktivitelerde gerekli değildir.
Egzersiz öncesi kan glikozu kontrol edilir;
Şayet, 100 mg/dl’den düşükse, egzersiz öncesi hafif yemek yenir.
100-200 mg/dl, egzersize başlanır
250 mg/dl’ den yüksek ise üriner ketonlar kontrol edilmelidir
Kontrol sonrası kan glikozu 250 – 300 mg/dl, üriner ketonlar;
Negatif ise egzersize devam
Pozitif ise, insülin alınır; ketonlar negatif oluncaya kadar egzersiz yok.
Veya
300 mg/dL’den yüksek kan glikoz konsantrasyonu, ya da üriner ketozis ile birlikte >240 mg/dL’den yüksek kan glikoz düzeyi, egzersize katılım için nispi kontrendikasyon olarak göz önüne alınır
Egzersiz esnasında:
Uzun süren egzersiz sırasında, her 30 dakikada, hızlı emilen karbonhidratlar ya da meyve suyu alınır.
Bolca su içilir (egzersize başlamadan 1-2 bardak su içilir, her 10-15 dakikada bardak su alınır)
Uzun süreli egzersizlerde aralıklı olarak kan glikozu kontrol edilir.
Egzersiz sonrası:
Kan glikozu kontrol edilir
Egzersizden 12-24 saat sonra kalori alımı artırılır
Egzersiz sonrası semptomların bilincinde olmak gerekir (çok fazla ya da çok az kan glikozu).
Egzersiz
Bu bilgiler ışığında ASCM ve Amerikan diyabet derneği şu önerilerde bulunuyor:
Egzersiz tipi: aerobik
Sıklığı: haftada 3-5 kere
Süre: 20-60 dakika
Şiddet: maksimal aerobik kapasitenin %50-75 (maksimal nabzın %60-85)
Egzersiz esnasında konuşmak gerekir, aerobik egzersiz kardiyovasküler sisteme en iyi yararı sağlar. Birey kendini “biraz zor” düzeyde çalışıyor hissetmeli. Fazla ya da zor aktivite yararlı değildir. Nabız sayısı her zaman egzersiz şiddetini belirlemede iyi bir belirteç değildir. Şayet hasta beta bloker kullanıyorsa, nabzı artmayacaktır. Bazı hastalar arzu ettikleri egzersiz süresine ulaşamazlar. Örneğin; pulmoner fonksiyonlar zayıf ise ya da periferal vasküler hastalık var ise günde 3 seans her biri 5-10 dakikalık bir seans yapmaktır. Çoğu diyabetliler yaklaşık 5 dakikalık aktivite ile başlamalıdırlar. Egzersiz süresi haftada 1-2 dakikadan fazla artırılmamalıdır. Aktivitenin istenilen düzeyine ulaştıktan sonra, egzersiz şiddeti form düzeyine göre artırılır.

Dr. Hilmi KARATOSUN




Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle Twitter Ekle Google Ekle Yahoo Ekle Del.icio.us Ekle Stumbleupon Ekle Technorati Ekle Digg Ekle Furl Ekle Newsvine Ekle Reddit Ekle Linkedin Ekle Friendfeed Ekle
Logged
ali osman bebek'in Imzasi

Paylaşmak isteğiniz dökümanlarınız var ise;

bedenegitimci.org@hotmail.com

email adresine gönderin biz sizin adınıza yayınlayalım.
Robot Linkler
Altarnatif Linkler
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 6,950


View Profile
Re: Diyabet ve Egzersiz
« Posted on: 21 Ocak 2018, 05:39:27 »

 
      uyari
Merhaba Ziyaretçi. Öncelikle www.bedenegitimci.org Sitesine Hosgeldiniz. Ben Robot Moderatör Olarak Siteden Daha Fazla Yararlanmaniz Için Sitemize Üye Olmanizi Öneririm. Güzel Paylasimlar Diliyorum.

giris  kayit
Altarnatif Linkler: Diyabet ve Egzersiz dosyalari,Diyabet ve Egzersiz belgeleri, Diyabet ve Egzersiz görüntüleri, Diyabet ve Egzersiz videolari, Diyabet ve Egzersiz planlari, Diyabet ve Egzersiz dökümanlari, Diyabet ve Egzersiz oyunlari, Diyabet ve Egzersiz arsivi, Diyabet ve Egzersiz kurallari, Diyabet ve Egzersiz videosu, Diyabet ve Egzersiz resimleri, Diyabet ve Egzersiz dilekçesi
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  

Beden Egitimi Sitesi Etiketler
Diyabet ve Egzersiz



Google Words: Diyabet ve Egzersiz Dosyasi, Diyabet ve Egzersiz Belgesi, Diyabet ve Egzersiz Kurallari, Diyabet ve Egzersiz , Diyabet ve Egzersiz , Diyabet ve Egzersiz Resimleri, Diyabet ve Egzersiz , Diyabet ve Egzersiz , Diyabet ve Egzersiz , Diyabet ve Egzersiz , Diyabet ve Egzersiz Videosu, Diyabet ve Egzersiz Arsivi, Diyabet ve Egzersiz ,

||| Etiketler |||
Diyabet ve Egzersiz 
||| GoogleTagged |||

Otomatik Tag
Diyabet ve Egzersiz, Beden Egitimi, Spor, Diyabet ve Egzersiz, Beden Egitimi Egzersiz Planlari, Beden Egitimi Dersi Yillik Planlari, Diyabet ve Egzersiz, Beden Egitimi Dersi Günlük Planlari, Beden Egitimi Dersi Zümre Toplanti Tutanaklari, Diyabet ve Egzersiz

 
Gitmek istediğiniz yer:  


|Site Map | Arsiv | Wap | Wap2 | Wap Forum | XML | Rss
MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Sitemap XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Yasal Uyari
* This site does NOT store any files on its server. We only index and link to content provided by other sites. * Bu site ismi verilen dosyaların kendilerini barındırmamaktadır. Sitede verilen linklerin yasalara aykırı kullanımı karşısında oluşabilecek her türlü zarar ve mesuliyetten bedenegitimci.org sorumlu değildir...
Sitemizdeki İçerikler alıntılar içerebilir. Bazı yayınlarda kaynakça bölümü bulunmadığı için bizlerde yayınlarda bunlara yer veremeyebiliriz. İlgili dokümanların kaynakça bilgisini bilenler bize bedenegitimci.org@hotmail.com adresinden iletebilirlerse bizlerde ilgili dokümanları düzenleyerek emeğe saygı göstermiş oluruz.
Bu Sayfa 0.163 Saniyede 25 Sorgu ile Oluşturuldu
Sitemap
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70