19 Ocak 2018, 07:59:07 *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Arama
  Ana Sayfa   PORTAL ONLINE DESTEK Yardım Otomatik Index Etiket Google Tagged Giriş Yap Kayıt  

Reklamlar

REKLAM ALANLARI

Konu Bilgileri
Konu BasligiKonu: Osteoartiritis ve Egzersiz
Cevap SayisiCevap Sayisi: 0 cevap var
Okunma SayısıOkunma Sayısı 5384 defa
Bu Konuyu Görüntüleyenler0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Osteoartiritis ve Egzersiz  (Okunma Sayısı 5384 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
     
ali osman bebek
Administrator
Üye Bilgileri Hero Member
*****

Karma: 515
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3,966

Üye ID: 16292

Nerden: Malatya/Erkenek


www.bedenegitimci.org
Sitemize Hoş Geldiniz..


« : 02 Nisan 2012, 09:01:04 »


Mesaj: OSTEOARTİRİTİS ve EGZERSİZ

Sırt, dizler, kalça ve parmaklarda görülen, kıkırdak harabiyeti ile belirgin bir hastalıktır. Yaklaşık 70 yaş ya da yukarısının %70'inde bu hastalık görülür. Hastalık bireyin fiziksel aktivitesini sınırlar. Ağrı, tutukluk, yorgunluk ve yaralanma korkusu bireyleri egzersizden kaçırır. Egzersiz dayanıklılığın, kas kuvvetinin, esnekliğin gelişmesine yardımcı olur, kas tutukluğunun ve ağrıların azalmasına, kilo kaybı ve kilonun korunmasına katkı sağlar.

Artiritisli hastalar, joging, tenis, basketbol gibi yüksek darbeli sporlardan kaçınmalıdırlar. Üç tip egzersiz artiritli hastalara önerilmektedir; aerbik fitnes (tüm eklem açısıyla yapılan hareketler), direnç antrenmanı, stretcing (germe) egzersizleri.

Direnç egzersizleri, izometrik egzersizleri (sabit bir direnci itmek-çekmek gibi) içerir. Stretching egzersizler, boş yere eklemlere bası yapmaksızın esnekliği ve kuvveti geliştirir. Bisiklet, yüzme ve yürüyüş yararlıdır. Suda yapılan egzersizler artiritli hastalara özellikle salık verilir.

Günlük esneklik egzersizleri; yaralanma riskini azaltır, hareket oranını düzenler ve sürdürülmesine yardımcı olur. Her tür germe egzersizleri yavaş, yumuşak ve düşük şiddetli olmalıdır. Gerimin hissedildiği nokta germe sınırıdır, asla ağrı noktasına ulaşılmamalıdır.

Esnekliği uygulamak sadece artiritten kaynaklanan ağrıyı azaltmaz, bireyin günlük aktivitelerini yapma yeteneğini de düzenler. Kas kuvvetinin artışı eklem etrafındaki kas kuvvetini de artırır, artiritisden kaynaklanan ağrının azalmasına yardımcı olur.

Kuvvet egzersizleri germe egzersizlerinden daha enerjiktirler ve 48 saat ara ile yapılmalıdırlar. Bu egzersizler sonucu kasın kuvveti ve dayanıklılığı artar. Bir kol ile ya da yer çekimine karşı bacak ile bir ağırlığı kaldırmak, direnç bandı ile çalışmak ya da sabit apareyde çalışmak, bütün bunların hepsi kas formunu düzenler.

Egzersiz, artiritisin kapsamlı iyileştirme planının bir bölümüdür. Tedavi planı istirahat ve gevşeme, diyet, ilaç tedavisi ve eklemin uygun kullanımı hakkında bilgilendirmeyi kapsar.

Özet olarak, 3 tip egzersiz artiritisli hastalar için idealdir:
ROM egzersizi normal eklem hareketini sürdürmeye ve sertliği hafifletmeye yardımcı olur (örn, dans). Bu tip egzersizler esnekliği artırır ve korunmasını sağlar.
Kuvvet egzersizleri s (örn, ağırlık antrenmanı) kas kuvvetinin artmasına ve korunmasına yardım eder. Güçlü kaslar, artiritisli hastanın eklem etkinliğine yardım eder ve destekler.
Aerobik ya da dayanıklılık egzersizleri (örn, bisiklet, binicilik) kardiyovasküler dayanıklılığı iyileştirir, ağırlığın kontrolüne yardımcı olur. Ağırlık kontrolü artiritisli hastalarda önemli olabilir, çünkü ilave ağırlık eklemlere ekstra basınç uygular. Bazı çalışmalar aerobik egzersizlerin bazı eklemlerde enflamasyonu azaltabildiğini göstermektedir.

Dr.Hilmi KARATOSUN




Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle Twitter Ekle Google Ekle Yahoo Ekle Del.icio.us Ekle Stumbleupon Ekle Technorati Ekle Digg Ekle Furl Ekle Newsvine Ekle Reddit Ekle Linkedin Ekle Friendfeed Ekle
Logged
ali osman bebek'in Imzasi

Paylaşmak isteğiniz dökümanlarınız var ise;

bedenegitimci.org@hotmail.com

email adresine gönderin biz sizin adınıza yayınlayalım.
Robot Linkler
Altarnatif Linkler
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 6,921


View Profile
Re: Osteoartiritis ve Egzersiz
« Posted on: 19 Ocak 2018, 07:59:07 »

Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  

Beden Egitimi Sitesi Etiketler
Osteoartiritis ve Egzersiz



Google Words: Osteoartiritis ve Egzersiz Dosyasi, Osteoartiritis ve Egzersiz Belgesi, Osteoartiritis ve Egzersiz Kurallari, Osteoartiritis ve Egzersiz , Osteoartiritis ve Egzersiz , Osteoartiritis ve Egzersiz Resimleri, Osteoartiritis ve Egzersiz , Osteoartiritis ve Egzersiz , Osteoartiritis ve Egzersiz , Osteoartiritis ve Egzersiz , Osteoartiritis ve Egzersiz Videosu, Osteoartiritis ve Egzersiz Arsivi, Osteoartiritis ve Egzersiz ,

||| Etiketler |||
Osteoartiritis ve Egzersiz 
||| GoogleTagged |||
Google Tagged: osteoartiritis

Otomatik Tag
Osteoartiritis ve Egzersiz, Beden Egitimi, Spor, Osteoartiritis ve Egzersiz, Beden Egitimi Egzersiz Planlari, Beden Egitimi Dersi Yillik Planlari, Osteoartiritis ve Egzersiz, Beden Egitimi Dersi Günlük Planlari, Beden Egitimi Dersi Zümre Toplanti Tutanaklari, Osteoartiritis ve Egzersiz

 
Gitmek istediğiniz yer:  


|Site Map | Arsiv | Wap | Wap2 | Wap Forum | XML | Rss
MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Sitemap XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Yasal Uyari
* This site does NOT store any files on its server. We only index and link to content provided by other sites. * Bu site ismi verilen dosyaların kendilerini barındırmamaktadır. Sitede verilen linklerin yasalara aykırı kullanımı karşısında oluşabilecek her türlü zarar ve mesuliyetten bedenegitimci.org sorumlu değildir...
Sitemizdeki İçerikler alıntılar içerebilir. Bazı yayınlarda kaynakça bölümü bulunmadığı için bizlerde yayınlarda bunlara yer veremeyebiliriz. İlgili dokümanların kaynakça bilgisini bilenler bize bedenegitimci.org@hotmail.com adresinden iletebilirlerse bizlerde ilgili dokümanları düzenleyerek emeğe saygı göstermiş oluruz.
Bu Sayfa 0.156 Saniyede 25 Sorgu ile Oluşturuldu
Sitemap
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70